annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

A-6500 met 70-200 f.4

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

A-6500 met 70-200 f.4

Moest vanmorgen, puur om wat "vast te leggen" even wat foto 's maken op grote afstand. 25 m.

 

Normaal heb ik m 'n ISO, vrijwel altijd op AUTO. Behalve bij specifieke opnamen.

Maar kennelijk had ik, per ongeluk ergens aan gezeten.

 

Had de 1e foto al gemaakt, voor dat ik op Fn, de hele reeks instellingen had gecontroleerd.

ISO stond derhalve op 100. En ook nog eens, het diafragma op f.8

't Was grijs, en regenachtig.

Dan kom je op een sluitertijd uit, die er niet om liegt.

 

*

Had de 70-200, al even niet gebruikt op deze camera. Doe dat meestal op de 7R mk2.

Maar het verbaasde me eigenlijk, dat ik helemaal niet de indruk had, een enorme lens,

aan een klein cameraatje te hebben.

Die verhoudingen klopten eigenlijk best wel redelijk. Ligt ook goed in de hand.

 

Door die "slordig foute instelling", was m 'n 1e foto op 1/8 sec. Vol ingezoomd = 300 mm/crop.

Dat kan dus nooit scherp zijn. Maar wat schetst m 'n verbazing. Dat viel enorm mee.

Toen ik even later, de ISO naar m 'n standaard waarden (auto 100 - 6400) terug zette.

Tevens 't diafragma iets terug bracht naar f.4, werd alles natuurlijk veel beter.

Ging de sluitertijd naar 1/650 met ISO 's van rond de 5000.

(Heb liever iets meer ruis dan bewegingsonscherpte)

 

Maar ben er van overtuigd, dat de IBIS die ik aan had staan, toch zeker had bijgedragen,

aan de eigenlijk best bruikbare resultaten.

 

Nieuwsgierig als ik ben, zal ik dit een dezer dagen uit testen.

 

*

Maar 't belangrijkste vond ik eigenlijk, dat die toch behoorlijk grote lens, absoluut

prima bruikbaar is op de A-6500. En dus door z 'n eigen stabilisatie ook op de A-6300.

Veel beter als verondersteld.

 

Zal hem om die reden, niet alleen meer op de 7R mk2 gebruiken.

Je pakt de A-6300 resp. A-6500 zoveel makkelijker mee.

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ja die stabilisatie is top!

Zeker de moeite waard om even naar de grenzen te zoeken, dat geeft weer meer mogelijkheden in t geval je t een keer nodig hebt.