annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Minolta AF 28-105 met motorzoom

profile.country.NL.title
Ms_Mienien
Lid

Minolta AF 28-105 met motorzoom

Ik heb de Minolta AF 28-105 met motorzoom nog liggen. (f;3,5 toT 4,5) Hij is in goede staat. Is het mogelijk deze lens op een NEX5R te zetten en is dit de moeite waard als ik ook een SEL 55-210EN SEL18-55 heb? In china vind je goedkope adaptors, maar die hebben geen electrische contacten. Ik vrees dat ik die wel nodig heb voor de aandrijving van de motor. Graag advies.

1 ANTWOORD 1
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Welkom op het forum!

 

De lens kan op een Nex 5R geplaatst worden mits het gebruik van een adapter. Het probleem is inderdaad zoals je aanhaalt dat je geen elektrische contacten hebt als je een niet-Sony adapter koopt. De Sony adapters zijn prijziger omdat 2 van de 4 modellen ook een ingebouwde scherpstelmotor hebben, wat jouw lens mist. (los van de powerzoom)

 

Wil je dus autofocus met deze lens op de 5R, dan heb je een LA-EA2 nodig. Vind je manueel scherpstellen prima maar wil je wel bv. diafragma kunnen regelen? Dan heb je aan de goedkopere LA-EA1 genoeg.

Alles over deze adapters kan je lezen in de 3e post (zie link hieronder) met als titel "Adapters om Sony A-mount lenzen te gebruiken op E-mount camera’s". 

Ik heb het hier beschrevenhttp://community.sony.be/t5/alpha-nex-camera-s-verwisselbare-lens/sony-a7-adapters-thread/td-p/15973...

 

Naast het feit dat je met een adapter de lens zou kunnen gebruiken op de 5R, is het inderdaad redelijk zinloos...de 28-105 is lang geen toplens en 28mm is ook niet erg groothoek op een digitale crop-camera. Met de lenzen die je hebt, win je nauwelijks iets. (en bovendien heb je geen beeldstabilisatie)

 

Als dit je enige lens is voor Minolta dat je nog hebt, loont het mijns inziens niet de moeite om een adapter aan te schaffen, zelfs geen goedkope China-made adapter.

Maar je bent daar natuurlijk helemaal vrij in :slight_smile:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training