anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

Ostrość.

profile.country.pl_PL.title
Milara
Początkujący

Ostrość.

Witam,
2 tygodnie temu kupiłam Sony alpha 350. Do tej pory pracowałam głównie z tradycyjną cyfrówką i obsługa lustrzanki okazała się dla mnie bardzo skomplikowana.
Główny problem polega na tym, że jak do tej pory ani jedno zdjęcie nie wyszło mi ostre. Nawet przy opcji "auto" nie jest to to czego oczekiwałam. Zdjęcia wychodzą jakby za leciutką mgiełką.
Jestem kompletnym laikiem, stąd moje, może dla was - banalne, pytanie.
Byłoby dla mnie pocieszające usłyszeć, że to brak wiedzy na temat aparatu, niż to, że jest z nim coś nie tak.
Proszę was o pomoc!

21 ODPOW. 21
Milara
Początkujący

No to idę zatem walczyć:) Dziękuję bardzo za wyjaśnienia.

profile.country.PL.title
Lajam.
Expert

Milara napisał(a):

A co zrobić jeśli nie chcę używać lampy błyskowej?

Nie włączaj jej. Po prostu :D

Zresztą kolega nie sugerował nigdzie jej włączania ;)

Co do podanych przez Michała parametrów
Teraz przełącz się na tryb Av i ustaw przysłonę w okolicy f/8, ręcznie ustaw ISO na 100, zadbaj o dobre światło (wyłącz lampę błyskową) tak by w trybie Av aparat dobierał najdłuższy czas rzędu 1/60 sekundy
W ten oto sposób zrozumiesz jak działa Twój aparat.

uważam, że dzięki temu Milara wcale nie zrozumie jak działa jej aparat ;)

Nie jesteśmy w studio gdzie można na sztywno określić sobie parametry do uzyskania poprawnej ekspozycji, a Ty podałeś te wartości jakby to była uniwersalna recepta na dobre zdjęcie.

Proponuję na początek odejść od trybu AUTO. To najważniejsze.
Przy takich zdjęciach jak zaprezentowane zrezygnuj też z AUTO ISO.

Milara, aby lepiej Cię zrozumieć, może pokaż zdjęcie (lub link do zdjęcia), które Ci się podoba i do zrobienia którego dążysz (oczywiście nie dosłownie ;) )

Milara
Początkujący

http://www.digart.pl/zoom/2324440/Picni ... _Rock.html