Deel jouw ervaring!
Ik heb een sony VAIO een tijdje geleden gekocht de adapter zit er altijd in maar met de vakantie namen we hem mee maar de accu was heel snel leeg .
Toen ik verder keek zag ik dat de accu die er in zit 11,1 volt is terwijl de voedingspaning 230 v naar 19,5 volt is de adapter toen ik op denotebook zelf keek zag ik ook dat daar 19,5 volt op staat heb ik nu een notebook gekocht met een te lichte accu of is het standaard dat de accu een lagere spaning heeft dan de notebook zelf ????????
Opgelost! Ga naar oplossing.
11,1 volt is de normale spanning van een accu, dus dit is absoluut geen probleem. de spanning van de oplader en die van de accu hebben niks met elkaar te maken, er zitten veel ingewikkelde circuits tussen de oplader en de accu die allemaal zorgen dat de accu word opgeladen.
Normaal gesproken is een accu vol 12,6v en leeg ongeveer 8,5v.
De notebook zelf draait volgens mij gewoon op 12v en dat word omgezet vanuit die 9-12v in de accu of de 19,5v in de oplader. De reden dat de oplader 19,5v af geeft en niet bijvoorbeeld 13v is omdat er dan minder stroom door de kabel moet en er dan lagere verliezen zijn, minder hittevorming en een minder grote omzetting in de oplader.
Kortom, er is niks aan de hand met je accu 
Het is gebruikelijk dat de accu minder output heeft dan netstroom, dus daar moet het niet aan liggen. Ik weet het nu even niet van mijn sony, maar bij mijn oude toshiba was de output van netstroom 19.5V en de output van de accu 10.8V.
Heb je misschien iets veranderd aan de energiebeheerschema's? En is de accutijd ineens aanzienlijk minder dan voorheen? Anders kan het natuurlijk ook gewoon zijn dat de accu weinig capaciteit heeft.
11,1 volt is de normale spanning van een accu, dus dit is absoluut geen probleem. de spanning van de oplader en die van de accu hebben niks met elkaar te maken, er zitten veel ingewikkelde circuits tussen de oplader en de accu die allemaal zorgen dat de accu word opgeladen.
Normaal gesproken is een accu vol 12,6v en leeg ongeveer 8,5v.
De notebook zelf draait volgens mij gewoon op 12v en dat word omgezet vanuit die 9-12v in de accu of de 19,5v in de oplader. De reden dat de oplader 19,5v af geeft en niet bijvoorbeeld 13v is omdat er dan minder stroom door de kabel moet en er dan lagere verliezen zijn, minder hittevorming en een minder grote omzetting in de oplader.
Kortom, er is niks aan de hand met je accu