annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SSD vervangen in VPCX11S1E

profile.country.nl_NL.title
jtedejon
Bezoeker

SSD vervangen in VPCX11S1E

Ik heb de VAIO VPCX11S1E. Mooie machine (ook mooie prijs ;-), maar erg traaaaag. Komt oa door de Intel Atom CPU en door de relatief trage SSD. De CPU vervangen is geen optie, maar wellicht kan ik de SSD vervangen. Standaard zit een Samsung MMCRE28GFMXP-MVB 128GB in. Hier kan ik geen specs van vinden. De notebook wordt geleverd met Win 7 pro en wat ik ronduit waardeloos vind, zeker voor een machine in deze prijsklasse, is dat de SSD geen TRIM ondersteuning heeft!

Is er iemand met ervaring of kennis van zaken rond het vervangen van de SSD in dit notebook?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten, Jan

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_GB.title
pevande6324
Bezoeker

Beste jtedejon,

ik kan je helaas niet helpen, maar jij misschien mij wel...

Ik heb een iphone (en ook een VPCX11S1E) en zie die normaal in mijn verkenner (deze computer).

Sinds gisteren niet meer, maar ik zie wel een BD-romstation (D:) staan...

Wat zie jij staan van schijfstations als je naar verkenner kijkt?  Alleen de C-schijf(C:)?  Of ook één of andere D (D:)?

Met dank en groetjes, Peter

profile.country.nl_NL.title
jtedejon
Bezoeker

Dag Peter,

Dank voor je bericht. Ik heb echter geen Iphone (of iPhone). Wanneer ik geen externe drives heb aangesloten, zoals bv een CD-rom speler, mp3-speler, externe HDD, of smartphone, heb ik enkel een C: partitie (of station). Daarnaast zijn er nog 2 verborgen partities, maar zoals de naam al zegt, zie je die niet in verkenner. Wanneer ik via de USB poort een opslagmedium aansluit, krijgt die automatisch de letter 😧 toegewezen; een 2e extern apparaat krijg dan de letter E:. Ik weet niet wat je met een BD-romstation bedoelt; wellicht een CD-rom speler?

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groet, Jan