annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

warmlopende processor Vaio PCG-GRT716S

Stansat55
Bezoeker

warmlopende processor Vaio PCG-GRT716S

Hallo mede Vaoi laptop gebruikers,
Het probleem waar ik na 5 jaar gebruik tegenaan loop met mijn notebook is dat de laptop zich na ongeveer een uur zichzelf uitschakeld.
Hij loopt warm en ondanks het feit dat ik alleen maar op internet zit en geen zware programma`s doe blijft hij warmlopen en geeft het programma dat de processor temperatuur aangeeft een alarmerende 56 graden C.
Ik heb het Ramgeheugen gelijk bij aanschaf al uigebreid tot het maximum van 1 GB.
Ik heb het nog steeds XP sp3 vanaf eerste gebruik 5 jaar geleden.
Hij staat op een cooler standaard die een ventilator heeft die wat helpt maar het lijkt alsof de temparatuur toch oploopt, hij gaat zwaar blazen en heeft het duidelijk moeilijk.
In taakbeheer zie ik dat ik maar 320 mb aan resources gebruik en nog voldoemde ram overheb.
Is dit probleem van warmlopen bij dit type GRT notebooks met Pentium 4 bekend bij iemand?
De Pentium 4 processor lijkt wel op of kan dat niet?
Wat zou de oplossing kunnen zijn om weer fatsoenlijk te kunnen werken op deze tot nu zeer fijne notebook?

Elke oplossing is welkom,

Met vriendelijke groet,

Stansat55

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi Stansat55,

ik vermoed dat het probleem zich niet echt op software-niveau situeert. Na 5 jaar vermoed ik eerder dat de ventilator last zal hebben van stof en vuil, en je kan misschien als eerste stap proberen om met een bus gecomprimeerde lucht door de ventilatorgaatjes wat lucht te blazen (terwijl de computer uitgeschakeld is natuurlijk).

De Pentium 4 die in die tijd in de notebook gebouwd werd, is eigenlijk een desktop-cpu... die wat warmer loopt, en dus wat meer vergt van de ventilator.
Het feit dat de computer zichzelf uitschakelt, is een veiligheidsmechanisme om te verhinderen dat er bepaalde componenten echt te warm aanlopen.

Gorecki