annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Windows Vista Install Taal

msmink
Bezoeker

Windows Vista Install Taal

Yo,
Ik heb een tweedehandse Sony Vaio FZ31E gekocht, waarop recover partitie nog intact is, echter heb ik bij het instellen naar fabrieks instellingen, geen keus om een andere taal te kiezen (ik heb nu Vista in Nederlands, maar wil hem in Engels...) is het niet meer mogelijk dit te veranderen? Of is de keus er nooit geweest bij een Sony Vaio Laptop?

Btw, een officiele recover disk kun je bestellen bij Sony?\

1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi msmink,

de taalkeuze krijg je maar 1 keer, namelijk bij de allereerste startup van de computer. De keuze die daar gemaakt wordt (in jouw geval door de vorige eigenaar) kan niet ongedaan gemaakt worden. De recovery discs bestellen in een andere taal heeft geen zin, het toestel is op BIOS-niveau gelocked op een bepaalde taal, en als je recovery discs van een andere taal probeert te gebruiken, krijg je een foutmelding dat deze niet gebruikt kunnen worden.

De enige mogelijkheid om toch nog een Engels OS op je notebook te krijgen, is een retail versie van Vista te kopen en manueel de drivers en utilities vanop de website te installeren. De basisfunctionaliteit van je notebook zal er zijn, maar je zal bvb de specifieke Sony software niet hebben (en die kan je ook niet downloaden of bestellen bij Sony).

Gorecki