Deel jouw ervaring!
Ik heb onlangs een tablet gekocht. Wat mij hierbij opvalt is dat de internet verbinding traag is en vaak uitvalt.
De internet verbinding wordt gedaan d.m.v. een draadloze router (WiFi).
Tevens gebruik ik een laptop met dezelfde verbinding, hierbij treden geen problemen op.
Zijn de internet eisen voor een sony tablet anders dan voor een laptop of is de ontvanger in de sony tablet gevoeliger.
Heeft iemand goede raad?
mvrgr
Ik heb dit probleem ook met twee verschillende routers.
Ondanks lang zoeken en diverse fora volgen er nog steeds niet achter waar het aan ligt.
Bij diverse updates is gemeld dat de wifi stabiliteit verbeterd is, maar nog steeds niet volledig.
Het zit of vrij diep in Android 3.2, of het zit in Sony software die nog niet goed werkt in landen waar deel van de functies nog niet volledig is uitgerold maar wel software daarvoor al voorgeinstalleerd is.
Ik wacht op Android 4.0 en hoop dat het dan overgaat.
Ik heb sinds afgelopen zaterdag de Sony tablet en had ook direct problemen met de WiFi verbinding (traag en vaak geen of hele slechte verbinding / werd er veel uitgegooid). Tablet is overigens zaterdag geupgrade naar de nieuwste Android versie.
Na het nodige te hebben onderzocht bleek dat het in de router lag. Voor de router heb ik de laatste firmware gedownload en daarna de instellingen vernieuwd. Sindsdien werkt alles weer helemaal perfect. Snelheid die ik nu haal op de tablet is ongeveer 65 Mbps (max is geloof ik 72).
Ik heb een Wireless-N router (versie 1) van Netgear (WNR2000).
Wellicht heb je hier iets aan?
Message was edited by: MaickelP
Message was edited by: MaickelP
Naar aanleiding van dit topic hier een test gedaan i.v.m. de signaalsterkte van het wifi netwerk op de laptop en tablet.
Ik herken zelf de bovengenoemde probleem helemaal niet.
De gebruikte software op de laptop is inSSIDer 2.1, op de tablet Wifi Analyer (Market), de frequentie is 2437MHz, beveiliging van het wifi netwerk is op MAC-adres.
De signaalsterkte op de laptop: -57dBm
De signaalsterkte op de tablet: -58dBm
Het probleem lijkt dus niet te liggen aan de hardware, maar zoals gewoonlijk lijkt het erop dat het aan het type/soort beveiliging van het wifi netwerk ligt.
73's
Ik heb de problemen met een 802.11g netwerk van KPN Speedtouch modem+router,
met WPA-PSK beveiliging en Nieuwe stations zijn toegestaan (automatisch).
Ik heb de problemen ook gehad met een 802.11g US Robotics wifi-router, met WPA-PSK beveiliging.
beide keren zelfde netwerknaam (van 14 tekens) en zelfde wachtwoord (van 16 tekens).
Het punt is niet dat geen wifi-verbinding gemaakt wordt, maar dat na een x aantal minuten (orde grootte 30, soms wat langer) de wifi-verbinding er niet meer is en alle wifi-controls bevroren worden. De tablet staat niet meer toe om wifi uit of in te schakelen, te resetten, whatever. Alles wat met wifi te maken heeft is totaal geblokkeerd in de tablet - dit zit of in de software of de wifi-hardware geeft gewoon niet thuis. Alle andere zaken lopen wel gewoon door. Ik moet dan shut down/start up met de power button, om opnieuw verbinding te kunnen maken.
Ik heb nog niet geprobeerd hoe dit werkt op een netwerk dat alleen mac-adress beveiligd is,
geen WPA wachtwoorden etc.
De oorzaak van de trage internet verbinding (wifi) bleek te liggen aan de ouderdom van mijn router.
Na aanschaf van een andere (snellere) router is het probleem opgelost en voldoet de snelheid van mijn tablet aan de verwachtingen.
Bedankt voor de feed back.
veel plezier ermee.
73's
@MaickelP - ik ben dan wel benieuwd naar wat specifiekere routerinstellingen. Wat voor beveiliging gebruik je?
@ allen: Ik heb zelfs sinds gisteren een tablet S 32GB in huis, en ik moet zeggen het is een mooi apparaat maar verder een totale afknapper. Wifi wilde niet verbinden, terwijl ik toch normaal gesproken geen enkel probleem heb met 4 laptops, een Wii, een Blackberry en een Samsung Galaxy Tab 10.1 in huis die allemaal op WPA2 niveau op mijn draadloos aanloggen. Mijn router is een Netgear WNDR3700 v1, met up to date firmware.
Ik heb eindelijk mijn draadloos netwerk even totaal onbeveiligd gezet, toen kreeg ik wel verbinding. Die gebruikt om Android te updaten. Daarna de boel weer terug op WPA2-PSK, en meteen weer problemen. Een heel enkele keer verbinding, maar die duurt dan niet langer als een paar minuten. Ik heb een ticket geopend bij Sony support, hoop dat ik wat zinvolle feedback krijg.
vergelijkbare problemen. soms een hele zwakke verbinding op dezelfde plaats in huis. soms bij inschakelen stomweg geen wifi verbinding, alles lijkt bevroren. alleen een volledige herstart helpt. heb je inmiddels een oplossing?
Ik heb gelijkaardige problemen gehad. Thuis een slechte connectie die af en toe weg viel en bij iemand anders geen problemen om op internet te komen. Na wat zoek werk heb ik de instellingen van mijn router aangepast door:
1. Automatische channel selectie uitschakelen en manueel een channel geselecteerd.
2. Mixed/auto mode uitgeschakeld en fixed op G of N zetten.
Na deze wijzigingen valt mijn netwerk connectie niet meer spontaan uit. Waarschijnlijk wisselt de router regelmatig van channel of mode en kan de tablet daar niet mee overweg.