annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony tablet can't find Viao server on wifi

OPGELOST
profile.country.NL.title
p.werrij
Ontdekker

Sony tablet can't find Viao server on wifi

My Sony tablet cannot find my Vaio as a server on my wireless hjome net. What is the solution?

Message was edited by: -Tycho-

changed title of post to reflect message. Please note, no private email addresses are allowed in post titles or bodies.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
breedBenR
Lid

1.

Laptop, PC, tablet moeten allemaal op hetzelfde netwerk zitten. Mogelijk is dat door een router instelling nog niet het geval (je hebt routers die over wifi als gast laten inloggen en dan alleen internet doorgeven maar niet op het thuisnetwerk toelaten).

2.

Het delen van bestanden/directories op laptop of pc volgens bepaald protocol moet open staan.

Kies je voor DLNA (voor video, audio, photo) dan moet op je PC dat draaien. Windows media player kan bijvoorbeeld als DLNA server aangezet worden. Vervolgens moet de DLNA client app op je tablet (of een alternatief uit de market) werken.

Kies je voor directories delen, met wachtwoord enzo, voor files van allerlei aard, dan moet je dat zo instellen dat je tablet verbinding mag maken, en heb je op je tablet een App nodig dat dat kan, bijvoorbeeld File Manager HD uit de Market. De optie LAN-connection in die app.

Er zijn ook nog Apps voor je tablet waarmee je (veilig) hele controle van de PC op je tablet kan overnemen (scherm, keyboard, muis, alles).

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
-Tycho-
Ontdekker

Dear p.werrij,

Welcome to the Dutch Sony forums. Please note that this is a Dutch language  forum and it will be easier for users to help you if you post your message in  Dutch. For help in the English language please access the English forums by  clicking the language selection option at the top right of your screen, next to  the Sony logo.

Kind regards,
Tycho
Moderator

Beste p.werrij,
Welkom op de Nederlandstalige Sony forums. Dit is een  Nederlandstalig forum en het is makkelijker voor de gebruikers om je te helpen  als je je berichten in het Nederlands plaatst. Voor hulp in het Engels kun je  terecht op de Engelse forums, klik hiervoor op de taal selectie knop rechts  bovenaan je scherm naast het Sony logo.

Met vriendelijke groet,
Tycho
Moderator
profile.country.NL.title
p.werrij
Ontdekker

Beste Tycho,

Sorry voor het misverstand over de taal, ik meende op een engelse site te verkeren.

Het probleem is: mijn tablet kan wel de router van mijn draadloos netwerk vinden, maar de aangeloten Vaio laptop en PC niet en bereikt daarom niet de content van die apparaten. Wet jij een oplossing?

Mvrgr, P.Werrij

breedBenR
Lid

1.

Laptop, PC, tablet moeten allemaal op hetzelfde netwerk zitten. Mogelijk is dat door een router instelling nog niet het geval (je hebt routers die over wifi als gast laten inloggen en dan alleen internet doorgeven maar niet op het thuisnetwerk toelaten).

2.

Het delen van bestanden/directories op laptop of pc volgens bepaald protocol moet open staan.

Kies je voor DLNA (voor video, audio, photo) dan moet op je PC dat draaien. Windows media player kan bijvoorbeeld als DLNA server aangezet worden. Vervolgens moet de DLNA client app op je tablet (of een alternatief uit de market) werken.

Kies je voor directories delen, met wachtwoord enzo, voor files van allerlei aard, dan moet je dat zo instellen dat je tablet verbinding mag maken, en heb je op je tablet een App nodig dat dat kan, bijvoorbeeld File Manager HD uit de Market. De optie LAN-connection in die app.

Er zijn ook nog Apps voor je tablet waarmee je (veilig) hele controle van de PC op je tablet kan overnemen (scherm, keyboard, muis, alles).

profile.country.NL.title
p.werrij
Ontdekker

Ls,

1) PC, Laptop en Tablet zijn alle verbonden in het thuisnetwerk.

2a) Alle daartoe bestemde mappen staan open voor delen. Tussen laptop en pc lukt dat ook goed.

2b) Als ik op de laptop of pc de windows mediaplayer aanzet dan vindt hij d tablet niet - ook als ik daarop de music player heb aangezet. (het maakt niet uit of party straming aan- of uitstaat)

2c) Als ik DLNA op de tablet aanzet vindt hij wel het netwerk maar niet de daaraan verbonden apparaten. (wat bedoel je eigenlijk met DLNA client app?)

3 Als ik het via blue tooth probeer blijkt dat de laptop wel gekoppeld is maar niet verbonden en vindt er geen datad overdracht plaats.

Gaarne advies.

profile.country.NL.title
ademmer52
Ontdekker

Ik heb hetzelfde  probleem , mijn laptop kan niet verbinden met mijn tablet . Moet ik dan iets veranderen aan mijn modem? En hoe moet ik dit doen?     Graag advies