annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

a68 maakt "mechanisch geluid" tijdens opname met lange sluitertijd

OPGELOST
profile.country.NL.title
divina1
Ontdekker

a68 maakt "mechanisch geluid" tijdens opname met lange sluitertijd

Ik heb gisteren een a68 gekocht. Nu merk ik dat bij fotograferen met langere sluitertijden (bijv 4 sec) het toestel tijdens de opname een soort "mechanisch" of "schurend" geluid maakt". De fot's zien er gewoon goed uit, geen ruis of zo. Is dit normaal?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
divina1
Ontdekker

Ik heb na enig zoeken de oorzaak gevonden. Het blijkt de steady shot functie te zijn. Als deze uit staat hoor je het geluid niet. Bij lange sluitertijden gebruik ik altijd een statief dus kan/moet de steady shot functie sowieso uit. Nu had ik toevallig vanuit de hand gefotografeerd en viel het me op. Bij nader rondzoeken op internet wordt op diverse forums dit fenomeen met Sony alfa DSLRs genoemd. Schijnt dus normaal te zijn 😉

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
divina1
Ontdekker

Ik heb na enig zoeken de oorzaak gevonden. Het blijkt de steady shot functie te zijn. Als deze uit staat hoor je het geluid niet. Bij lange sluitertijden gebruik ik altijd een statief dus kan/moet de steady shot functie sowieso uit. Nu had ik toevallig vanuit de hand gefotografeerd en viel het me op. Bij nader rondzoeken op internet wordt op diverse forums dit fenomeen met Sony alfa DSLRs genoemd. Schijnt dus normaal te zijn 😉

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @divina1 en welkom bij de Community!

 

Top dat het opgelost is en bedankt voor het hier delen, helpt allicht weer een andere gebruiker!