annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Flitser Slt

OPGELOST
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Flitser Slt

Hallo, 

 

er staan een aantal onderwerpen op de site hierover, maar kan er nu niet wijs uit worden als ik een sony flitser van een jaar of 3 oud wilt aanschaffen ( of een ander merk ) past deze dan zomaar op mijn camera?

Ik lees veel over adapters en een `hotshoe ` ik dacht dat mn a77ii een hotshoe aansluiting heeft.

 

iemand ervaring met flits? vast wel :grin: 

 

bedankt! 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

De andere merken zijn minder duidelijk in hun benamingen.

 

Je zal moeten kijken ahv foto's hoe het voetje eruit ziet. Vergelijk bv het voetje van de F60M en de F58AM Sonyflitsen en dat zal je leidraad moeten zijn om te kiezen bij andere merken! :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Eigenlijk is het niet zo heel moeilijk :wink:

 

ALs je naar Sonyflitsen kijkt, kijk dan in de naam of de naam eindigt op "M" en niet "AM". 

AM is de oude flitsschoen, de nieuwe flitsschoen (zoals op jouw camera) moet eindigen op enkel "M".

 

bv. HVL-F60M. Opletten wordt het met de F43AM en F43M...beide varianten bestaan dus!

 

Als je van plan bent een flits op de camera te gaan gebruiken (en te bouncen op het plafond bv), dan zijn de Sonyflitsen veruit de meest innovatieve. Je kan de kop draaien in alle richtingen op ingenieuze wijze.

 

Als je een goedkope draadloze flits zoekt, dan kan ik je absoluut warm de Nissin Di700a voor SONY aanbevelen! Voor 200-270 euro heb je flits mét draadloze trigger in 1 set! (je kan de flits ook apart kopen, dus opletten dat je de set koopt).

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Nou, das idd niet zo heel moeilijk :slight_smile:

 

Ik zal eens op zoek gaan naar wat me leuk lijkt.....

op zich heb ik niks met flitsers, met mn `oude`a200 kreeg ik er zelfs een hekel aan de ingebouwde flitser.

vond hem zo vervelend en lelijke fotos maken ! 

Nu pakjesavond achter de rug is, en ik veel fotos heb gemaakt, iso zelfs op auto had ingesteld baal ik er erg van...de fotos zijn heel korrelig vanwege de hoge iso die hij gekozen heeft aangezien ik geen flits gebruik.

 

Dus oplossing: toch maar op zoek naar een goede flitser dacht ik zo, toch ? 

 

bedankt ! 

profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

Nu zie ik bv een Metz ( voorbeeld ) is dat `als hij geschikt is voor sony `goed? of moet ik voor elk merk op bepaalde types letten   ?

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

De andere merken zijn minder duidelijk in hun benamingen.

 

Je zal moeten kijken ahv foto's hoe het voetje eruit ziet. Vergelijk bv het voetje van de F60M en de F58AM Sonyflitsen en dat zal je leidraad moeten zijn om te kiezen bij andere merken! :wink:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

dag allen, 

 

@Portmixus zitten er voor/ nadelen aan een 2e hands flitser ? gewoon om te weten, gaat het buisje minder lang mee, of kan er niets mis mee zijn afgezien van defecten aan de toestellen ? 

 

was er benieuwd naar...;-)

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Er is op zich weinig tegen om een flits 2e hands te kopen. Zoals elk toestel heeft alles maar een bepaalde levensduur. Dat geldt uiteraard ook voor flitsen.

 

Als je kijkt wat de Nissin Di700 kost (met de air trigger in set zelfs), dan is het bijna de moeite niet om 2e hands te kopen.

 

Als je toch 2e hands zou gaan, alle flitsen van Sony die eindigen op "AM" kan je best mijden, aangezien ze enkel zullen werken op je A77II met een flitsadapter!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Onno_l
Lid

mmm right, daar zit wat in ! :wink:

 

Ik heb idd naar de nissin gekeken, en vind dat ook een mooi apparaat voor die prijs...

ik was er gewoon benieuwd naar wat de voor en nadelen waren.

 

bedankt, weer wat info rijker :grin: 

 

p.s  zaterdag krijg ik mn tokina binnen !