Podziel się wrażeniami!
Witam, jestem laikiem posiadam od miesiąca Sony A300 i mam pewne problemy z robieniem fotek, w dzień to jeszcze jakoś wychodzi w zależności co chcę zfotografować ale próbowalam w nocy nad wodą zrobic fotke lustrzanego odbicia miasta w wodzie jednak nic mi nie wyszlo wszystko się zamazalo
Dodam fotke próby odbicia ratusza w nocy w kałuży
Może ktoś mógłby mi doradzić jak zrobic taką fotkę odbicia lustrzanego w wodzie.
Z góry dziekuję i pozdrawiam
Najlepiej zamieść jakieś nieudane zdjęcie, a wtedy napiszemy CI jak zrobić lepsze.
Używałaś statywu? Jakie ISO?
Moje nieudane fotki
Obiektyw 18-70
ISO AUTO
bez statywu :smileyredface:
W sumie robiona tak samo nie pamietam zmienialam cos w ustawieniach ale efekt żaden :smileyredface:
Przy takich zdjęciach przede wszystkim należy użyć statywu.
Wbudowana stabilizacja bardzo pomaga, ale nie przy naświetleniach kilku sekundowych.
Drugie zdjęcie gdyby było ostre byłoby OK.
Tak więć:
• Musisz kupić statyw
• Przydałby się wężyk spustowy, jeżeli chcesz oszczędzić wyzwalaj migawkę na samowyzwalaczu, tak aby aparat pozostał nieruchomy w czasie wyzwalania migawki.
• Aparat ustaw na A
• Przysłonę ustaw na 11-16
• Zrób kilka zdjęć z różnym ustawieniem korekty naświetlania.
Powodzenia
Ale czy przy dłuższym czasie naświetlania, odbity obraz nie będzie rozmazany, przecież tafla wody nie stoi idealnie, ale porusza się? Nie lepiej zmniejszyć przysłonę na ok F6 i ISO na ok 400-800?
jedna sugestia. jak jestes laikiem to po co zaczynasz z a300??
filantrop napisał(a):
filantrop napisał(a):