Podziel się wrażeniami!
Witam,
2 tygodnie temu kupiłam Sony alpha 350. Do tej pory pracowałam głównie z tradycyjną cyfrówką i obsługa lustrzanki okazała się dla mnie bardzo skomplikowana.
Główny problem polega na tym, że jak do tej pory ani jedno zdjęcie nie wyszło mi ostre. Nawet przy opcji "auto" nie jest to to czego oczekiwałam. Zdjęcia wychodzą jakby za leciutką mgiełką.
Jestem kompletnym laikiem, stąd moje, może dla was - banalne, pytanie.
Byłoby dla mnie pocieszające usłyszeć, że to brak wiedzy na temat aparatu, niż to, że jest z nim coś nie tak.
Proszę was o pomoc!
Cyfrowe aparaty kompaktowe bardzo mocno obrabiają zdjęcie, mocno wyostrzają, podbijają kolor, kontrast itd.
Lustrzanki robią to minimalnie, pozostawiając swobodę użytkownikowi.
Proponuję zajrzeć poszukać w menu ustawień "strefy twórczej"
Można tam zmienić ustawienia koloru, kontrastu, nasycenia, ostrości..
Zresztą najlepiej umieść tu jakieś typowe swoje zdjęcie, łatwiej będzie wtedy o diagnozę.
Z Twojego opisu wynika że raczej nie podoba Ci się kontrast niż ostrość.
Dodaję dla przykładu jedno zdjęcie zrobione na auto, bez lampy błyskowej przy świetle dziennym (było wcześnie i nawet świeciło w miarę słońce). Jest to wykadrowane zdjęcie. Ramka na wyświetlaczu zaznaczała twarz...
te 14mln pikseli również są dla mnie pod znakiem zapytania, gdyż tu tego na pewno nie widać.
No i ISO też auto.
Możesz podać jakim obiektywem to było robione i jakie aparat dobrał parametry?
Na pierwszy rzut oka widać, że AUTO ISO wymusiło ustawienie dość wysokiej czułości przez co zdjęcie troszkę straciło (pojawił się szum).
Obiektyw podstawowy 18-70.
Nie pamiętam jakie były parametry:(
Szum jest paskudny, jestem załamana, że nie potrafię sobie poradzić z tym aparatem:(
Okej, zaproponuję coś innego. Szanowna koleżanko, nie oczekuj, że to aparat zrobi za Ciebie zdjęcie, jeśli tylko ustawisz go w pozycji Auto. To Ty robisz zdjęcia, nie on.