annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen kleur meer bij video afspelen van af harde schijf.

cubatrade
Bezoeker

Geen kleur meer bij video afspelen van af harde schijf.

Hallo Ik krijg alleen nog maar zwart wit beeld en erg wazig tijdens video afspelen.
Heeft hier iemand een oplossingvoor?

Groeten Arjo

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi Arjo,

kan je even wat meer informatie verschaffen over het probleem?

- Wanneer is het probleem begonnen? Had je iets geinstalleerd of verwijderd net ervoor?
- Met welke software speel je video-bestanden af?
- Heb je het probleem met alle video-bestanden?
- Welke extensies/formaat hebben je video-bestanden die niet meer werken?
- Heb je hetzelfde probleem als je bestanden afspeelt van externe media (CD/DVD, ...)?

Gorecki

cubatrade
Bezoeker

Hallo Gorecki

Ik ben er nu achter gekomen dat alle instellingen van NVIDIA helemaal op 0 stonden.

Heb nu weer kleur maar heb het idee dat de kleuren niet meer zo mooi zijn als ze waren.

Heb een vaio AR51SU dus moet perfecte kleuren hebben.

Ben lang bezig geweest handmatig alles in te stellen maar zou zeggen 80% van voorheen.

Heb uit nootzaak eenmaal UCLS.exe uitgeschakeld om dat 75% van de CPU gebruikte.

Alles bleef gewoon werken tot ik bij afspelen met video ineens geen kleuren meer had.

Heb gehoord dat dit vaio programma problemen opleverd maar kan er niets over vinden.

Zou het kiefst dit programma weer verwijderen maar weet niet of dat mogelijk is?

Weet niet of dit al eens eerder heb gehoor.

Groeten en bedankt voor je reactie

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hallo Arjo,

Ik ben er nu achter gekomen dat alle instellingen van NVIDIA helemaal op 0 stonden.
Heb nu weer kleur maar heb het idee dat de kleuren niet meer zo mooi zijn als ze waren.
Heb een vaio AR51SU dus moet perfecte kleuren hebben.
Ben lang bezig geweest handmatig alles in te stellen maar zou zeggen 80% van voorheen.

Ik vermoed dat je geen button gevonden hebt om alles naar de standaardinstellingen terug te zetten...
Probeer desnoods eens de settings vast te krijgen van een andere AR51SU, zodat je kan vergelijken. Misschien is er een andere gebruiker hier op het forum die even snel een paar screeshots kan plaatsen voor Arjo :wink:

Heb uit nootzaak eenmaal UCLS.exe uitgeschakeld om dat 75% van de CPU gebruikte.
Alles bleef gewoon werken tot ik bij afspelen met video ineens geen kleuren meer had.
Heb gehoord dat dit vaio programma problemen opleverd maar kan er niets over vinden.
Zou het kiefst dit programma weer verwijderen maar weet niet of dat mogelijk is?
Weet niet of dit al eens eerder heb gehoor.

Het UCLS.exe proces verzorgt de indexering van de bestanden die je in VAIO Media kan gebruiken/afspelen. Normaal gezien duurt een eerste indexering iets langer dan de daaropvolgende indexeringen, maar het programma zou in de achtergrond moeten werken. Nam dit programma constant 75% van je CPU power in beslag, of bvb alleen wanneer je computer idle is (en dus eigenlijk "verloren" CPU-tijd besteed aan het indexeren?

Groeten en bedankt voor je reactie

Idem ditto :smileygrin:

cubatrade
Bezoeker

Hallo

Ik heb de kleuren wel weer aardig op orde.

Wat het vaio programma betreft heb ik het idee dat het vooral is als de laptop wordt herstart.

Is dit programma eventueel te verwijderen?

groeten Arjo

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi Arjo,

ik heb niet zo meteen VAIO Media op mijn model staan (heb een business modelletje), maar ik vermoed dat je ergens in de settings moet kunnen bepalen op welke manier en wanneer ie de bestanden indexeert... heb je niks dergelijks gevonden?

Gorecki