annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

geluidsprobleem

haasie
Bezoeker

geluidsprobleem

Hallo vaoi gebruikers,

Een vraagje voor de mensen die wel verstand hebben van computers. Sinds ik mijn laatste updates heb uitgevoerd is mijn laptop gestopt met geluid maken. Althans als ik een filmpje of muziek wil afspelen. Alleen het opstart geluid hoor ik nog. Wie weet wat te doen?

Groet Martijn

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi haasie/Martijn,

ik heb je thread even verplaatst naar de relevante sectie van het Nederlandstalige forum.

Welk model van notebook heb je?

Een eerste stap zou volgens mij zijn om eens na te kijken of er op VAIO-Link geen nieuwe drivers of utilities beschikbaar zijn voor jouw model. Op de CR-serie is er bijvoorbeeld een BIOS-update die geluidsproblemen aanpakt na het installeren van Windows Vista Service Pack 1... maar er kan een specifieke oplossing zijn voor andere modellen.

Laat gerust weten welk model je hebt, en dan bekijken we het even verder als je er niet uitraakt met de updates.

Gorecki

Reddevil85
Bezoeker

Hi Gorecki,

Dit geluidsprobleem komt ook bij mijn laptop VAIO CR 21S voor als ik de laatste updates voor Vista installeer.
Daarnaast is mijn BIOS geupdate (een hele tijd terug al) en staan er bij VAIO update geen updates meer om te downloaden.
Wat moet ik doen om het geluid weer terug te krijgen?

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi,

kunnen jullie even laten weten welke versie van de BIOS jullie geinstalleerd hebben?

Je kan dit vinden in (Vista) System Information of in het VAIO Control Center (System information optie).

Gorecki

Reddevil85
Bezoeker

Hi,

kunnen jullie even laten weten welke versie van de BIOS jullie geinstalleerd hebben?

Je kan dit vinden in (Vista) System Information of in het VAIO Control Center (System information optie).

Gorecki


Op mijn laptop is momenteel de BIOSversie R1121Q0 geinstalleerd. Het vreemde is echter dan na enkele keren opnieuw starten het geluid opeens weer werkte. Dus ik heb geen idee waar t aan gelegen heeft

mriemersma
Bezoeker

hoi, ik heb sinds eveneens een probleem met het geluid. drivers geupdate, maar probleem blijft bestaan. bij afsluiten van internet functioneert het geluid als vanouds, maar is nogal onhandig en onwenselijk bij het willen zien van films op het internet. ik heb een 10 mnd oude vaio ar51j met biosversie R1050J8. Ik kan de oplossing niet vinden in E support. wie kan me verder helpen? alvast bedankt!! marc

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hallo mriemersma,

kan je misschien even nader omschrijven wat het geluid met het probleem is? Is het geluid vervormd, totaal geen geluid meer, ...?

Gorecki

mriemersma
Bezoeker

Hoi Gorecki,
het geluid kraakt, maar is nooit afwezig. Probleem is soms aanwezig wanneer verbonden met internet, maar nooit wanneer ik de verbinding verbreek. kraakt dusdanig dat het luisteren naar muziek weinig plezant is. alvast bedankt voor hulp.
gr marc

L1601
Bezoeker

Hallo,

ik heb dit probleem ook met mijn Sony VAIO VGN-NR21S, die volgende BIOS-versie heeft R1150J9.

Probleemmelding: "Geen apparaat voor geluidsweergave geïnstalleerd"

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hoi Gorecki,
het geluid kraakt, maar is nooit afwezig. Probleem is soms aanwezig wanneer verbonden met internet, maar nooit wanneer ik de verbinding verbreek. kraakt dusdanig dat het luisteren naar muziek weinig plezant is. alvast bedankt voor hulp.
gr marc

Hi Marc,
check even of je de laatste update van de audio-driver geinstalleerd hebt (SigmaTel Audio Driver 6.10.5614.0).
Uit je uitleg leid ik af dat er een verband blijkt te bestaan tussen een actieve internetverbinding en het krakende geluid. Ben je draadloos of via een kabel verbonden als je internetverbinding actief is?

Gorecki