annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Iconen missen in Mijn computer

francis997
Bezoeker

Iconen missen in Mijn computer

Hallo allemaal,

Ik heb daarstraks een schone installatie van vista home premium gedaan, alleen in de spaanse taal i.p.v. meegeleverde NL.
Nu heb ik alles werkende, behalve 2 apparaten namelijk:

-SM bus controller
-Onbekend apparaat..
Weet iemand hoe ik de juiste drivers voor deze 2 kan achterhalen???

En in mijn computer had ik meer dan 3 icoontjes, waaronder iets met SD memorystick ofzo. Nu krijg ik die alleen te zien als ik daadwerkelijk een SD stick aansluit, weet iemand hoe ik dit permanent kan krijgen???

Groeten,

Francisca

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hallo Francisca,

een eerste en de belangrijkste optie is om de standaard utilities en drivers te installeren. Je kan ze downloaden vanop de VAIO-Link website ("Vooraf geïnstalleerde stuurprogramma's"-sectie).

Ik zou zowel de drivers en utilities installeren, normaal gezien zou je toch al wat van je notebook werkende moeten krijgen, maar je zal nooit alle software ingesteld krijgen zoals onder het vooraf geinstalleerde (Nederlandse) OS.

Gorecki

francis997
Bezoeker

Hallo Francisca,

een eerste en de belangrijkste optie is om de standaard utilities en drivers te installeren. Je kan ze downloaden vanop de VAIO-Link website ("Vooraf geïnstalleerde stuurprogramma's"-sectie).

Ik zou zowel de drivers en utilities installeren, normaal gezien zou je toch al wat van je notebook werkende moeten krijgen, maar je zal nooit alle software ingesteld krijgen zoals onder het vooraf geinstalleerde (Nederlandse) OS.

Gorecki


Hoi Gorecki,

tnx voor 't snelle antwoord. Maar ik heb alle drivers die ik van vaio esupport site kan downloaden voor mijn model.
De utilities kan ik niet installeren want die geven alleen meerdere problemen, die ik heb weten te verhelpen door van een model uit de VS de utils te installeren, en alle FN keys werken.
Maar ik zit met die SM-Bus controller en onbekend apparaat. Die Sm bus controller weet ik van dat de driver afhangt van de chipset die de pc heeft, maar ik kan hem alleen niet vinden.
En 't onbekende apparaat daar kan ik maar niet uitpuzzelen wat het nou eigenlijk is.

please helppp

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi francis997,

heel moeilijk om zo te zeggen welke componenten nu de oorzaak zijn van de errors aangezien er een mix van US en EU/Windows/... drivers en utilities op je notebook geinstalleerd staan. Ik vermoed dat er geen correcte drivers geinstalleerd worden als je het component verwijderd uit het apparaatbeheer en dan opnieuw laat detecteren bij een reboot...

Uiteindelijk zou alles binnen bepaalde grenzen moeten werken als je alleen maar Europese drivers en utilities gebruikt die voor jouw model beschikbaar zijn. Aangezien dit niet het geval is, en het niet echt duidelijk is wat de oorsprong is van elke driver en utility, vrees ik dat het heel moeilijk zal zijn om snel een oplossing te vinden. Ik zou echt aanraden om vanaf nul te herbeginnen, en exclusief de EU drivers en utils te gebruiken.

Gorecki