annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Koppeling Laptop - IndiBox (HDTV)

Espero
Bezoeker

Koppeling Laptop - IndiBox (HDTV)

Hallo

Ik ben sinds een paar dagen de gelukkige bezitter van een VAIO VGN-AW11Z-B met Blu-ray lezer/schrijver.
Voor mijn kabelaansluiting van de HDTV heb ik een INDI-recorder met vaste schijf (geen DVD-opnemer ingebouwd).

Weet er iemand of het mogelijk is om van de harde schijf van de INDI-box (in HD-kwaliteit) op te nemen met de laptop via een HDMI-kabel of via de netwerkaansluiting die voorzien is op de INDI-box?

Dank bij voorbaat!

Espero.

3 ANTWOORDEN 3
chopper74
Bezoeker

IK WEET NIET PREIES WAT JE BEDOELT MAAR IS HET DAT JE HD TV EEN INGEBOUWDE HARDE SCHIJF HEEFT??WANT DIE VRAAG VAN JOU ZETTE MIJ EIGENLIJK AH DENKEN HEB ZELF NAMELIJK OOK EEN LOEWE HD TV(WAAR IK MIJN VAIO ALTYD OP AANGESLOTEN HEB VIA DE HDMI KABEL....EN VOLGENS MIJ MOET JE OP JE HDMI KANAAL GEWOON JE RECORD AANZETTEN DN NEEMT IE ALLLES OP WAT JE AH DOEN BENT,OF NIET???MAAR OF JE ER WAT AAN HEBT??JE KAN DAN BESTANDEN AFSPELEN EN OPNEMEN....NOU JA.OK DE GROET :wink:

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi Espero,

dat zal helaas niet mogelijk zijn. Omwille van potentiele DRM-issues zal/is de INDI-box mooi gesloten blijven, en zal je niet (makkelijk) opnames van die harde schijf kunnen halen en overzetten naar een ander medium (zoals je notebook), via welke connectie dan ook.

Gorecki

Espero
Bezoeker

Even mijn probleem verduidelijken voor Chopper.

Via de HDMI aansluiting van mijn notebook kan ik naar mijn HDTV om bvb. Blu-ray filmen af te spelen op de laptop en te tonen op het scherm van de TV.

Omgekeerd heb ik het probleem dat mijn INDI-box (=receiver + HardDisc-recorder in Hoge kwaliteit voor mijn SONY HDTV) geen DVD-recorder heeft ingebouwd om programma's die ik in HD opgenomen heb ook te kunnen bewaren op Blu-Ray DVD's.

Ik kan wel de programma's uit de INDI-BOX terug in HD afspelen op mijn TV of opnemen (via scart, dus minder kwaliteit) op een externe DVD-recorder , dus zou ik ook een verbinding moeten kunnen maken met de notebook.

Op de INDI heb ik 3 HD-uitgangen: Component, HDMI en RJ45-netwerkaansluiting.

Ik heb een computernetwerkje met een router en hoopte iets te kunnen doen via de RJ45-aansluiting op de INDI.
De HDMI-aansluiting op de laptop is alleen maar een uitgang naar een extern scherm/TV en kan ik dus niet gebruiken als ingang naar mijn notebook.


Voor Gorecki.

Jammer maar helaas!
Ik zie ook niet goed hoe ik een binnenkomend signaal via RJ45 (als er al iets zou binnenkomen) zou kunnen vertalen tot een film in HD?

Aan beiden toch mijn hartelijke dank voor de reacties!


Groetjes


Espero.