annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Problemen met batterij Sony FZ38M

kaywt86
Bezoeker

Problemen met batterij Sony FZ38M

Hoi ik heb een maand een vaio FZ38M in mijn bezit. Op zich ben ik zeer tevreden met mijnlaptop. Echter heb ik problemen met de batterij dat deze vanzelf leeg raakt. Dus als ik mijn laptop een dagje laat staan, dat de batterij indicatie op 85% of minder staat. Ik zet mijn laptop altijd volledig uit (niet op standby of sluimer).

Heeft iemand anders dit probleem ook? En hoe is dit probleem te verhelpen?

4 ANTWOORDEN 4
kaywt86
Bezoeker

Misschien was ik niet duidelijk genoeg. De batterij springt van 100% naar 85% binnen 12 uur.

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi kaywt86,

het is normaal dat er een zeker verlies op de batterij zit, ook al wordt de notebook niet gebruikt. En ik vermoed dat je de 85% afleest als je de computer opnieuw opgestart hebt na hem een dagje niet gebruikt te hebben. Dit betekent ook dat de initiele boot-cyclus op batterij gedaan wordt, en dit draagt dan ook bij tot de 15% verlies. Aangezien de boot-sequentie redelijk wat power vraagt, zit je met een verlies dat eigenlijk een stuk lager ligt dan 15% (moeilijk te zeggen hoeveel precies natuurlijk, ik zou gokken op ongeveer de helft).

Ik vrees om eerlijk te zijn dat er niet veel aan te doen zal zijn, maar hou het zeker in het oog, en als het verlies groter wordt gedurende de volgende weken, is het misschien toch wel aan te raden om VAIO-Link even aan te spreken hieromtrent.

Gorecki

ruud_schepers
Bezoeker

Hier het zelfde probleem maar dan wat erger met mijn NR11Z.
Waarschijnlijk heb je hetzelfde.
Als ik hem 1 dag niet gebruik en daarna opstart, kan het inderdaad zijn dat er iets van 15% verdwenen is uit mijn accu.
Echter wanneer ik hem 4/5 dagen niet gebruik trekt hij mijn complete accu leeg naar 0% toe.
Sony hierover gebeld, en ze hebben eerst de accu omgeruild. Hier geen verschil mee.
Daarna is hij opgehaald voor reparatie, is er een nieuw moederbord ingekomen en de bios geupdate, echter nog steeds hetzelfde verhaal.
Het is echt iets wat in de laptop zelf zit, want als ik mijn accu eruit haal en 3 dagen later eropnieuw in stop, dan is er na het opstarten nog iets van 98% over.
Sony opnieuw hierover gebeld vandaag echter deze keer kreeg ik een medewerker aan de lijn dat het klopt dat hij hem leegtrekt omdat er iets was met zwakstroom wat erop moest blijven staan voor het scherm ofzo, vond het maar een raar verhaal. Morgen maar eens naar de dealer en dan laat ik het hem wel oplossen, want dit is geen oplossing voor mij.
Nu ben ik na het telefoontje van vandaag maar eens gaan zoeken op het internet, en vooral op engelstalige fora kom ik zeer vaak tegen dat mensen hetzelfde ondervinden. Varierend van de goedekope tot de duurdere notebook's en dan eigenlijk alleen maar Sony's, waardoor ik steeds meer het idee krijg dat er ergens in de VAIO's iets niet goed zit.
Ik probeer jullie op de hoogte te houden hoe mijn verhaal verder afloopt, graag ook reactie's van jullie kant.

kaywt86
Bezoeker

Dat moet je zeker doen. Ik hou de laatste tijd altijd mijn accu eruit. Ik heb geen flauw idee waar al die energie aan verloren gaat. Toch wel een beetje vreemd van Sony Laptops.

Ik heb onlangs ook een goedkope instapmodel gekocht van Packard Bell. Deze laptop vertoont verder geen soortgelijke symptonen. Heel vreemd allemaal. Misschien wordt de volgende keer toch maar geen vaio?

Ik wacht graag op je reactie.