annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

VGN-AW11Z\B

dyske1
Bezoeker

VGN-AW11Z\B

Ik heb sinds een week een VAIO notebook die het perfect deed tot nu toe. Sinds deze morgen krijg ik echter een constante foutmelding, zijnde: het USB-apparaat wordt niet herkend. Ik heb al van alles geprobeerd, maar niks helpt. Geen enkele poort werkt, en ook de interne cam en vingerafdrukkenlezer, + waarschijnlijk nog een paar andere nog niet ontdekte problemen doen het. Zijn er mensen die hetzelfde meegemaakt hebben, en een idee hebben hoe ik dit op moet lossen? Bedankt bij voorbaat.

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hi dyske1,

vermoedelijk ligt dit ergens aan een conflict met een USB apparaat of een USB apparaat dat niet correct geinstalleerd (geweest) is. De camera en de fingerprint reader zijn normaal ook gezien aangesloten op de USB bus, zodat het enigszins normaal is dat deze ook problemen kunnen ondervinden.
Heb je toevallig gisteren iets geinstalleerd of aan de computer gekoppeld?

Je kan natuurlijk altijd even de USB controllers verwijderen in apparaatbeheer (device manager) en bij een reboot worden deze automatisch terug geinstalleerd... maar als het probleem opeens ontstaan is, is het natuurlijk beter om de oorzaak eerst te kennen om hetzelfde probleem in de toekomst te vermijden.

Gorecki

dyske1
Bezoeker

Hoi,

Mijn excuses voor het late antwoord, maar ik ben de laatste tijd nogal druk bezig geweest :slight_smile: Om te antwoorden op je vraag, het probleem heeft zich vanzelf opgelost, en is dan later nog een keertje opgetreden, om zich weer vanzelf op te lossen. Tot op heden doen de usb-poorten het nog uitstekend. Alleen zit ik nu met een ander, vervelend probleem: ik heb geen geluid meer. Ik heb al 2 keer een herstelpunt ingegeven, waarna het weer goed was, tot ik de laptop terug afsloot en aanzette, en weer zonder geluid zat. Zo ook nu. Momenteel ben ik in contact met de helpdesk van Sony-Vaio, die mijn probleem opvolgen en hopelijk kunnen behandelen. Mocht jij tips hebben hoor ik het graag. Alleszins bedankt voor de moeite :slight_smile:

profile.country.nl_GB.title
gorecki1
Lid

Hoi dyske1,

goed dat het USB-probleem opgelost lijkt te zijn.
Het geluidsprobleem lijkt een software-probleem te zijn, aangezien het na een terugdraaien naar een herstelpunt opgelost is. Heb je ergens een software geinstalleerd tussen het tijdstip van het herstelpunt en het eerst opduiken van het probleem?
Als je het probleem gerapporteerd hebt aan VAIO-Link, dan wachten we misschien even hun diagnose af. Laat maar weten als het daar niet vlot, dan laat ik het even verder uitpluizen.

Gorecki