Podziel się wrażeniami!
Witam wszystkich !!
ponieważ jestem amatoram potrzebuje porady otóż zamierzam kupic obiektyw do nowo nabytej a300 (posiadam juz 18-70) i zastanawiam sie nad 70-210 lub 70-300 i nie wiem na co głównie wzracać uwage nie chce też zeby był zbyt drogi bo budżet mam ograniczony. znalazłem pare aukcji na allegro i przeróżne firmy jaką byście mogli mi polecić bo wacham sie miedzy (sigma a tamron) lub oryginalny Sony.
Może macie inne propozycje miejsca zakupu lub obiektywu. Obiektyw nie koniecznie musi byc nowy.
zamierzam robic głownie macro i krajobrazy.
Sigma ta to nawet fajny amatorski obiektyw tak jak podają w testach do 200mm, ale konstrukcja obarczona jest paroma wadami. Mam w tej chwili drugi egzemplarz tego obiektywu bo pierwszy był dwukrotnie w naprawie w przeciągu roku. Pada w nich zębatka AF-u gdzie wyłamuje się ostatni ząbek przy włączaniu aparatu(brak ogranicznika). A teraz przykład funkcjonowania AF-u: sobota, piękne słoneczko, chciałem uwiecznić zeschłego brązowego liścia na tle jasnej trawy który zajmował 1/4 kadru, pomiar AF punktowy ustawiony na liść no i się zaczęło. Po piątym razie nie wytrzymałem i przełączyłem w tryb MF bo mnie szlak trafił. Zrozumiał bym gdyby to było źdźbło trawy na jasnym tle ale przy takiej różnicy w kontraście żeby się pogubić to trochę kicha. Po zamianie na "Flintę" bez problemu za pierwszym razem acz ciut wolniej. W obu przypadkach ogniskowa prawie taka sam w okolicy 150-170, nie zaglądałem do Exif-a.
Z tymi zębatkami jest coś na rzeczy. Też miałem wymianę - bez problemu, na gwarancji - poza tym działa bez zarzutu.
Pomijając to, że szlakiem to można na wycieczkę iść, a trafić może jedynie szlag, to chyba masz jakiś felerny egzemplarz, albo "dobre oświetlenie" to pełnia księżyca. Nie żebym bronił tej sigmy jak Nicei, ale IMO dobrze radzi sobie z ostrością, nawet w nie najlepszych warunkach oświetleniowych. Owszem, zdarzy mu się czasem "zgłupieć", ale czasem, a nie jak w teście u opacznych, 8-9x/10.