Podziel się wrażeniami!
Witam wszystkich !!
ponieważ jestem amatoram potrzebuje porady otóż zamierzam kupic obiektyw do nowo nabytej a300 (posiadam juz 18-70) i zastanawiam sie nad 70-210 lub 70-300 i nie wiem na co głównie wzracać uwage nie chce też zeby był zbyt drogi bo budżet mam ograniczony. znalazłem pare aukcji na allegro i przeróżne firmy jaką byście mogli mi polecić bo wacham sie miedzy (sigma a tamron) lub oryginalny Sony.
Może macie inne propozycje miejsca zakupu lub obiektywu. Obiektyw nie koniecznie musi byc nowy.
zamierzam robic głownie macro i krajobrazy.
Leman napisał(a):
Ja natomiast stoję przed wyborem lustrzanki i mysle nad 350, zaproponowali mi do tego obiektyw 18-200, jako że jestem początkujący czy będzie to dobry obiektyw? i mysle tez nad dokupieniem 18-70 ale nie wiem czy warto. Ogólnie cena za lustro i 18-200 to jakies 2700zł.
Teraz tak myśle nad kitem, z 55-200 i 18-70 bo zawsze lepiej 2 niż jeden, no albo ten 18-200 ale z sigmy. Bo wiem że kupię ten aparat w fotojokerze.
wg mnie lepiej kupić combosa i powoli przyzwyczajać się do zmieniania obiektywów
Posiadam alfe 100 i chce zainwestować w nowe szkło, wiem ze za jakiś czas będę chciał zmienić ja na 700 jednak szkło będę chciał zostawić. Orientuje się ktoś czy system mocowania w alfach jest taki sam ??
Wszystkie obiektywy Minolta AF /Sony pasują do puszek począwszy od A100 do A700
A co z obiektywami innych firm np Sigma lub Carl Zeiss ?? Czy kupując obiektyw do aparatu Sony bedę mógł go użyć do aparatów innych marek np NIKON czy CANON
thorium napisał(a):
A co z obiektywami innych firm np Sigma lub Carl Zeiss ?? Czy kupując obiektyw do aparatu Sony bedę mógł go użyć do aparatów innych marek np NIKON czy CANON
Jaki byście zaproponowali początkującemu amatorowi jako dodatek do kita za tych dwóch Sigma 18-200 mm DC Sony czy Sigma 70-300 APO DG MACRO Sony bede wdzieczny za pomoc w wyborze Kazek
skoro masz kita, prosty wybór :smileyarrow: kup sigmę 70-300
Warto zajrzeć :test sigmy