anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

dobór obiektywu do Alpha 300/350

bipi-----
Początkujący

dobór obiektywu do Alpha 300/350

Witam wszystkich !!
ponieważ jestem amatoram potrzebuje porady otóż zamierzam kupic obiektyw do nowo nabytej a300 (posiadam juz 18-70) i zastanawiam sie nad 70-210 lub 70-300 i nie wiem na co głównie wzracać uwage nie chce też zeby był zbyt drogi bo budżet mam ograniczony. znalazłem pare aukcji na allegro i przeróżne firmy jaką byście mogli mi polecić bo wacham sie miedzy (sigma a tamron) lub oryginalny Sony.
Może macie inne propozycje miejsca zakupu lub obiektywu. Obiektyw nie koniecznie musi byc nowy.
zamierzam robic głownie macro i krajobrazy.

76 ODPOW. 76
profile.country.en_PL.title
tompacan
Nowicjusz

bipi napisał(a):

lub oryginalny Sony.



No cóż, SAL-70300 dla amatora do tanich nie należy, ale w przeciwieństwie do szkieł niefirmowych optyka na lata. Jeszcze w ubiegłym tysiącleciu przekonałem sie, że nie warto na optyce oszczędzać jeśli czujemy mięte do fotografii i może sie z tego urodzić coś poważniejszego.

Dotyczy to przede wszystkim obiektywów o dość długich ogniskowych, gdzie na prawdę zależy nam na mocnym zbliżeniu.

Jeżeli wiążesz z fotografią jakoś przyszłość warto kupić to szkło nawet na raty, jakby nie patrzeć to szkło z półki profesjonalnej za pieniądze dla wymagającego amatora.

bipi-----
Początkujący

Jednak na taki wydatek jeszcze mnie nie stać. Też rozwarzałem tą opcje z kupnem nowego elpszego ale narazie myśle ze możę i wystarczy mi coś tanszego aby uczyć się +/- fotografowania.
Ale dzieki za zainteresowanie tematem. :)

Alf300
Początkujący

Podepnę się pod temat i zapytam też o obiektywy który z tych obiektywów wybrać i czy są one coś wartę jak dla amatora który chce uzupełnić komplet z kitowym obiektywem

SIRIUS AF MC 70-210 mm F4-5.6

TOKINA 35-200 AT-X SD 3,5-4,5

SIGMA 70-210 f/4.0-5.6 UC-II