anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dołącz teraz - stań się częścią naszej społeczności!

dobór obiektywu do Alpha 300/350

bipi-----
Początkujący

dobór obiektywu do Alpha 300/350

Witam wszystkich !!
ponieważ jestem amatoram potrzebuje porady otóż zamierzam kupic obiektyw do nowo nabytej a300 (posiadam juz 18-70) i zastanawiam sie nad 70-210 lub 70-300 i nie wiem na co głównie wzracać uwage nie chce też zeby był zbyt drogi bo budżet mam ograniczony. znalazłem pare aukcji na allegro i przeróżne firmy jaką byście mogli mi polecić bo wacham sie miedzy (sigma a tamron) lub oryginalny Sony.
Może macie inne propozycje miejsca zakupu lub obiektywu. Obiektyw nie koniecznie musi byc nowy.
zamierzam robic głownie macro i krajobrazy.

76 ODPOW. 76
profile.country.PL.title
Lajam.
Expert

Tadeusz napisał(a):

Tylko kupując używkę zwracaj uwagę na parę szczegółów: czy w środku nie ma paprochów i czy tylna (ta od strony aparatu) soczewka nie jest porysowana, czy wszystko kręci się bez zacięć i nadmiernych luzów. Jak jest OK to brać.


Jeśli mogę tylko dodać coś od siebie...najważniejsza jest mechanika - luzy, praca przysłony (nie powinna być zaolejona).
Ryski i paproszki....... powodują tak naprawdę większy zamęt w głowie właściciela niż na zdjęciach. No chyba, że rysa jest gwoździem zrobiona :smileyhappy:

profile.country.PL.title
Tadeusz.O
Doradca

Alf300 napisał(a):


Jeszcze bym cię pomęczył jak można bo sprzedawca oferuje mi jescze Tamrona AF 28-200 3.8-5,6 Aspherical (ale tego bez LD) i czy o tym szkle coś wiesz


Wiesz, w ręku go nie miałem, ale LD oznacza, że zastosowano soczewki o niskiej dyspersji (cokolwiek to znaczy :smileyhappy: jak się nie mylę jest to odpowiednik APO), w każdym razie JA bym tego nie brał, ale może wypowie się ktoś, kto miał z takim szkłem do czynienia. Jak masz trochę czasu, poszukaj na KKM, tam gdzieś, kiedyś w czeluściach forum będzie zapisana dyskusja na temat tego obiektywu.